تجربه های اشپزی من

یسکویت دندونی

1391/10/22 15:37
نویسنده : اوا
924 بازدید
اشتراک گذاری

این بیسکویت ها برای جشن دندونی پسرم بود که خودم درست کردم

قلب دندون نیافتم برای همین رویه یه مقوای روغنی طرح دندون دراوردم و مینداختم رو خمیر بیسکوییت و با چاقو طرحشو مینداختم

آرد 250 گرم 
كره در دماي محيط 170 
پودر قند نرم 80 گرم 
زرده تخم مرغ 1 عدد 
وانيل كمي + بكينگ پودر 1هشتم قاشق چاي خوري 
كره +پودر قند رو با هم مزن برقي ميزنيم تا كرم مانند بشه بعد زرده تخم مرغ و وانيل ر.و اضافه ميكنيم دوبارره كمي ميزنيم. ارد و بكينگ پودر را به يكباره اضافه ميكنيم. با دست كمي ورز ميديم تا مواد به خورد هم بره 
توي كيسه ميزاريم 2 ساعت توي يخچال استراحت ميديم. بعد در مياوريم روي ميز كه كمي ارد پاشيديم با وردنه به قطر 3 يا 4 ميل باز ميكنيم. ( اگر خمير كمي سرد بود و نميشد باهاش كار كرد 5 دقيقه دماي محيط ميزاريم ) قالب ميزينيم توي سيني فر كه كاغذ انداختيم با فاصله حدود1 تا 2 سانت كنار هم ميچينيم . توي فر از قبل گرم شده با حرارت 175 درجه ميزاريم. به مدت 15 تا 20 دقيقه. وقتي اماده شد ميزاريم كمي خنك بشه بعد از سيني جدا ميكنيم(معمولا 15 دقيقه كافي است نبايد خيلي تغيير رنگ بده ) زود ميسوزه) 

 

برای روی بیسکوییت من از کرم رویال استفاده کردم

سفیده تخم مرغ: 2 عدد
پودر قند: 2/3 پیمانه
وانیل: کمی
اسانس دلخواه: چند قطره
 
 

 سفیده ها را در کاسه تمیز و خشکی ریخته، به کمک همزن بزنید تا پف کند.

وانیل را افزوده و پودر قند را طی چند مرحله به آن اضافه کنید تا مخلوطی فرم گرفته، سفت و سفید بدست آید.

در صورت تمایل اسانس را افزوده و 2 دور دیگر هم زده و سپس همزن را خاموش کرده و کرم آماده شده را به صورت ساده یا اضافه کردن رنگ به آن مورد استفاده قرار دهید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)