تجربه های اشپزی من

کیک فنجانی بدون نیاز به فر و ماکروفر

1391/11/20 10:17
نویسنده : اوا
3,021 بازدید
اشتراک گذاری

آرد 4 قاشق غذاخوری
شکر   4 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ یک عدد
شیر 5 قاشق غذاخوری
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

1. آرد،شكر، بيكينگ پودر و پودر كاكائو را با هم مخلوط كنيد. 
2. تخم مرغ را به مواد اضافه كرده با چنگال هم بزنيد. 
3. شير و روغن را به مواد اضافه كرده هم بزنيد تا زمانيكه مواد خوب با هم مخلوط شود. 
4. فنجان ها را درون یک قابلمه بچینید و در داخل قابلمه آب بریزید تا حدی که ارتفاع آب تا نصف بلندی فنجانها باشد. 
4- قابلمه را روی شعله اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا آب داخل قابلمه به نقطه جوش برسد( بدون در ) . بعد از اینکه به جوش آمد ، دور در قابلمه را با یک دستمال ( دمکنی ) بپوشانید. شعله اجاق را کم کنید و 15 دقیقه زمان برای پخت زمان دهید. 
و سپس از روی حرارت بردارید ، بدون اینکه در قابلمه را بلند کنید، 10 دقیقه به همین حالت کیکها را استراحت دهید. 
بعد از 10 دقیقه استراحت میتوانید در قابلمه را برداشته ، و کیکها را از داخل فنجانها در آورید و یا همانطور با فنجان سرو کنید. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

سپیده از وبلاگ "کودک من"
20 بهمن 91 10:35
سلام. بسیار جالب. خوشحالم می شم هم دیگه رو لینک کنیم تو پیوندهای روزانه.
زينب مامان فرشته اسموني اميرعباس
20 بهمن 91 13:48
سلام عزيزم منظورت از فنجان همين فنجانهاي شيشه اي

همین فنجونهایی که برای چایی استفاده میکنیم یا لیوان

مــآمــآنــے
26 بهمن 91 16:25
میخوام درست کنم ولی می ترسم بشکنه


نترس عزیزمم نمیشکنه مگر لیوانت ایرانی باشه که اونم شاید نشکنه
زینب مامان فرشته آسمونها امیر عباس
28 بهمن 91 23:06
سلام عزیزم این کیک و درست کردم عالی بود دستت درد نکنه ...
راستی به نظرت به جای پودر کاکائو چی میتونم بریزم


میتونی ساده درستش کنی
با اب پرتقال درست کنی
سانازی
15 اسفند 91 14:18
منم حتما درست میکنم
راستی مواد توی فنجان چقدره؟باید پر کنیم


از نیمه لیوان بیشتر نشه عزیزم
مامان تینا و رایان
6 آذر 92 15:49
خیلی ممنونم باید درستش کنم ممنون من عاشق دستورات اشپزیتون شدم لینک میکنمتون خواهش عزیزم قطعا با فیله ماهی شیر خوشمزه میشه البته من با تیلا پیا درستش کردم من ماهی قزل و حلوا تیلا پیا شیر و کفال رو خیلی دوست دارم