تجربه های اشپزی من

کوفته بادمجان

1392/5/21 14:59
نویسنده : اوا
691 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم برای 4 نفر:

 

بادمجان: 2 تا بزرگ ( من 4 ، 5 تا قلمی داشتم)

قارچ: 4 تا متوسط

پیاز: 1 دونه کوچیک

مغز گردو: 4، 5 تا

پودر نون خشک یا سوخاری: 3 قاشق

پنیر پارمسان یا چدار: نصف فنجون خرد شده

تخم مرغ: 1 دونه

سیر: 1، 2 حبه

جعفری: 4 قاشق غذاخوری

بادمجونها رو بعد از شستن ، حلقه حلقه یا از درازا می بریم و نمک می زنیم و کنار می ذاریم..من پوستشون رو نگرفتم...بغد از اینکه عرق کرد می شوریم و خشکشون می کنیم ..روشون روغن زیتون برس کشیدم و توی فر با دمای 200 درجه گذاشتم تا پخته و طلایی بشه...از فر خارج کردم و گذاشتم کنار تا کمی خنک شه...پیاز رو رنده کردم و آبش رو خوب گرفتم و دور ریختم..جعفری رو هم خرد کردم..قارچ رو هم با یه پارچه نمدار تمیز کردم و قاچ کردم

توی غذا ساز، بادمجونها، قارچ، رنده پیاز آب گرفته، جعفری، مغز گردو، آرد سوخاری، پنیر چدار (پنیر پیتزا اگه بریزین ذوب میشه) تخم مرغ و نمک و فلفل و زرچوبه ریختم و دو تا پالس دادم تا مواد یکنواخت بشن...اگه دوست دارین همه یکدست باشه و چیزی مشخص نباشه و زیر دندن نیاد کاملا مواد رو له کنین

مایه کوفته رو فعلا گذاشتم یخچال....فر رو روی 200 درجه روشن کردم...سینی فر رو کاغذ روغنی انداختم و سه تا کاسه درآوردم، توی اولی آرد سفید ریختم...توی دومی یه تخم مرغ شکوندم و با چنگال هم زدم..توی سومی هم آرد سوخاری یا پودر نون خشک با پارمسان ....توی هر سه اینها کمی فلفل و آویشن هم زدم...نمک رو خودتون می دونین..چون پارمسان شوره و مواد کوفته هم پنیر داره

مواد رو از یخچال در آوردم و ازشون گلوله هایی قد یه گردو درست کردم و اول توی آرد انداختم و چرخوندم تا خوب کاور بشه...بعد توی تخم مرغ و در نهایت توی آرد سوخاری...کوفته ها رو روی سینی چیدمگذاشتم توی فر...همینجا این نکته خوشمزه رو اضافه کنم که راه بسیار خومشزه ترش اینه که کوفته ها رو توی روغن داغ غوطه ور کنین  یعنی سرخشون کنین مثه اکثر سوخاری ها... خیلی عالی و خوشرنگ میشن و خوشمزه و خب مسلما پر کالری.

اینم سسش

یه پیاز کوچیک رو رنده ریز کردم و تفت دادم ..پوره 2 تا گوجه و رب گوجه و 2 لیوان آب و نمک و فلفل و آویشن رو مخلوط کردم و روی حرارت گذاشتم تا به جوش بیاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)