تجربه های اشپزی من

قلیه ماهی

1392/5/21 15:06
نویسنده : اوا
894 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم:

ماهی بدون تیغ (من از تن ماهی استفاده کردم)

سبزی قلیه (گشنیز و شنبلیله): 300 گرم (250 گشنیز و 50 شنبلیله)

پیاز: 1 دونه متوسط

سیر: 5 حبه

زرچوبه: 1 ق مرباخوری

آرد: 2 قاشق سوپخوری پر

تمر هندی: 1 بسته 250 گرم (که من البته دوسوم بسته رو استفاده کردم)

نمک و فلفل

آب

یاز رو خرد و توی روغن تفت می دیم تا طلایی و سبک بشه .. سیرها رو با نمک و فلفل و زرچوبه خوب می کوبیم و با سبزی ها به پیاز اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم که نسوزه.

خب، سبزی رو که تفت دادیم و آبش گرفته شد و کمی تغییر رنگ داد نصف لیوان آب اضافه می کنیم و می ذاریم تا پخته بشه

قطعات ماهی رو هم نمک می زنیم و کنار می ذاریم

تمر هندی رو با 2 لیوان آب خیس می کنیم و می ذاریم بمونه و با دست بازش می کنیم... آرد رو بهش اضافه می کنیم و هم می زنیم و با دست چنگ می زنیم و بعد از صافی رد می کنیم

بعد مریزیم داخل سبزیها درش رو همه نیمه باز میزاریم تا سبزی پخته بشه و تغییر رنگ بده

ماهی ها رو می شوریم که نمکش بره و بعد توی خورش می ذاریم یا تن ماهی رو که روغنشو گرفتیم داخلش میریزم 

برای ماهی میتونیم سرخشون هم بکنیم و بعد داخل خورش بندازیم

میزاریم تا جابیفته

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)